Συνέντευξη στο περιοδικό meta magazino: «55 χρόνια εμπειρίας και συνεχίζουμε…»
Πότε ξεκίνησε τη λειτουργία της η επιχείρηση;
Η εταιρεία ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ Α.Ε.Β.Ε – ACA Lighting ιδρύθηκε το 2001 ως μετεξέλιξη παλαιότερων εταιριών των ίδιων εταίρων , αρχής γενομένης το 1965 και εδραιώθηκε γρήγορα στην ελληνική αγορά.
Την αρχή έκανε ο Χρήστος Αποστολίδης ως ηλεκτρολόγος εγκαταστάσεων, πατέρας του τωρινού προέδρου Απόστολου Αποστολίδη.
Στη συνέχεια υπήρξε μετεγκατάσταση στη πόλη των Σερρών με το πρώτο κατάστημα ηλεκτρολογικού υλικού στην οδό Τσαλοπούλου και στη συνέχεια στη Γ.Παπανδρέου όπου σήμερα λειτουργεί το «Ηλεκτρομάγαζο» με σκοπό να εξυπηρετεί τις καθημερινές ανάγκες των συμπολιτών μας.
Όσο η ζήτηση μεγάλωνε υπήρχε η ανάγκη για μεγαλύτερους χώρους και έτσι υπήρξε μεταφορά στο 1οχλμ Σερρών Δράμας όπου σήμερα εδρεύει η Αποστολίδης ΑΕ σε εγκαταστάσεις 2900τ.μ.
Στη συνέχεια η εταιρεία έκανε ένα από τα μεγαλύτερα βήματα της, δραστηριοποιήθηκε στο τομέα της παραγωγής και μεταποίησης ξεκινώντας δυναμικά με τα πρώτα φωτιστικά οδικού(δρόμου) το 1995 που κατέκλυσαν την αγορά και εξακολουθούν να λειτουργούν έως και σήμερα και εν συνεχεία εισήλθε δυναμικά στο βιομηχανικό και εσωτερικό φωτισμό. Η εμπιστοσύνη των πελατών και η συνεχής ανάγκη για νέα προϊόντα έφερε την ίδρυση της Αποστολίδης ΑΕΒΕ η οποία εδρεύει μέχρι και σήμερα στη ΒΙ.ΠΕ. Σερρών σε εγκαταστάσεις 5800τ.μ. Στη συνέχεια η εταιρεία επέκτεινε τις εγκαταστάσεις στον Πειραιά με αποθήκες συνολικού μεγέθους 4300 τ.μ.
Παράλληλα με τις επενδύσεις του Ομίλου σε κτηριακές εγκαταστάσεις και εξοπλισμό , ο όμιλος ACA προχώρησε σε σημαντική αύξηση του εργατικού δυναμικού του στο οποίο επενδύει καθημερινά με συνεχή εκπαίδευση και επιμόρφωση.
Αυτή τη στιγμή ο Όμιλος Αποστολίδης αριθμεί 2 θυγατρικές σε Βουλγαρία και Τσεχία σε υπερσύγχρονες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 1500τ.μ. με 85 άτομα ανθρώπινο δυναμικό, εξαγωγές σε 28 χώρες, σε πάνω από 3500 ενεργούς πελάτες και 30.000 κωδικούς οι οποίοι διακινούνται ταχύτατα με εξελιγμένο σύστημα logistics.
Ποιά συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες προσφέρει η εταιρεία;
Ο Όμιλος Αποστολίδης όπως προανέφερα προσφέρει πάνω από 30.000 κωδικούς στο συνεργαζόμενο δίκτυο πελατών της και αυτή τη στιγμή ενδεχομένως είναι η εταιρεία με τη μεγαλύτερη γκάμα κωδικών στο κλάδο του στη Νότια Ευρώπη. Οι κατηγορίες προϊόντων χωρίζονται στις εξής 4 με συνεχή ανανέωση και επέκταση ανάλογα με τις ανάγκες των συνεργατών μας:
1. Εσωτερικός διακοσμητικός φωτισμός,Brand:ACADecor
2. Επαγγελματικός και αρχιτεκτονικός φωτισμός,Brand:ACALighting
3. Ηλεκτρολογικό υλικό και ενεργειακά προϊόντα,Brand:ACAElec,Diolamp
4. Χριστουγεννιάτικος φωτισμός/εξοπλισμός,Brand:ACAChristmas
Ποιά είναι τα πλεονεκτήματα από το γεγονός ότι εδρεύετε στη Βιομηχανική Περιοχή Σερρών; Με ποιο σκεπτικό «αποτολμήσατε» την εκεί εγκατάσταση;
Το κίνητρο μας για την μετεγκατάστασης της εταιρείας μας στην ΒΙ.ΠΕ. Σερρών έγινε με γνώμονα την διαθεσιμότητα χώρου για ανέγερση εγκαταστάσεων οι οποίες θα εξυπηρετούσαν την αναπτυξιακή πολιτική της εταιρείας μας και θεωρώντας ότι μία Βιομηχανική Περιοχή προσφέρει πολλαπλά πλεονεκτήματα .
Δυστυχώς , η Βιομηχανική Περιοχή αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα τα οποία παραμένουν άλυτα εδώ και χρόνια καθιστώντας δυσκολότερη την λειτουργία των επιχειρήσεων της. Οι επιχειρήσεις της ΒΙ.ΠΕ. (φυσικά όσες το αντέχουν οικονομικά) προβαίνουν σε μονομερείς ενέργειες για την επίλυση αυτών των προβλημάτων όπως είναι για παράδειγμα πληρωμή των εργασιών για παροχή οπτικής ίνας με σκοπό το γρήγορο internet αλλά και μέχρι καθάρισμα των βόθρων καθώς η ΒΙ.ΠΕ. Σερρών δεν είναι συνδεδεμένη ακόμα με τα λύματα του Δήμου.
Πως αντεπεξήλθε η εταιρεία όλο αυτό το παρατεταμένο χρονικό διάστημα, που υπήρξε μεγάλη οικονομική δυσπραγία αλλά και τώρα με τον κορονοϊό;
Ο Όμιλος πατάει γερά στα πόδια του με όλες τις εγκαταστάσεις του ιδιόκτητες, με μηδενικό δανεισμό και χρηματοπιστωτική φερεγγυότητα. Κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης αλλά και αυτής της πρωτοφανούς για όλους μας κατάστασης η εταιρεία δεν έπαψε να εκτελεί το σχέδιο και πλάνο που είχε οριστεί απλά έγιναν ορισμένες παραμετροποιήσεις όσον αφορά την εμπορική της λειτουργία καθώς και τη στόχευση της σε ορισμένες αγορές.
Κατά τη διάρκεια της κρίσης ο Όμιλος Αποστολίδης αύξησε τον οικονομικό κύκλο του κατά 45% ενώ το τρέχον έτος μέχρι σήμερα έχει διατηρήσει το τζίρο και τη κερδοφορία στα περσινά επίπεδα.
Στη διάρκεια της κρίσης όπως όλοι γνωρίζουμε υπάρχουν ευκαιρίες εξέλιξης και καθώς η εταιρεία ήταν σε θέση να παρέχει στο καταναλωτικό κοινό προϊόντα value for money είδε τις πωλήσεις του να αυξάνονται κατακόρυφα τα χρόνια της κρίσης.
Το ουσιαστικό συγκριτικό πλεονέκτημά μας όμως όλα αυτά τα χρόνια λειτουργίας είναι η στρατηγική διασποράς που ακολουθούμε όσον αφορά το πεδίο και την ενασχόληση των συνεργατών μας, όταν δηλαδή φέτος η νησιωτική Ελλάδα πραγματικά υπέφερε λόγω της τεράστιας μείωσης του τουρισμού με τα περισσότερα καταλύματα να μην ανοίγουν καν τις πόρτες τους η εταιρεία στράφηκε και έδωσε βαρύτητα στο υπόλοιπο δίκτυο το οποίο έτρεχε έργα ανεξαρτήτως του τουριστικού κλάδου.
Με αυτό το τρόπο κατάφερε να διατηρήσει το κύκλο εργασιών στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και πιθανώς να συναντήσει και κάποια μικρή αύξηση μέχρι το τέλος του έτους.
Ποιά η εξαγωγική δραστηριότητα της επιχείρησης; Πόσο σημαντική είναι η «εξωστρέφεια» για μία σερραϊκή επιχείρηση εν έτη 2020;
Η εξαγωγική δραστηριότητα του ομίλου μας είναι μία από τις πρώτες προτεραιότητες της τη τελευταία 5ετία. Δεν θα σας κρύψω ότι τα περασμένα έτη η εξωστρέφεια του ομίλου βασιζόταν σε ένα ορισμένο δίκτυο συνεργατών που ήταν σταθερό και σε ορισμένες περιστασιακές πωλήσεις σε διάφορες χώρες. Αφού έγινε η ανάλογη έρευνα αγοράς και ο έλεγχος όλων των πιθανών κινδύνων έγινε επένδυση τόσο σε Βουλγαρία όσο και σε Τσεχία με σκοπό πάντα τη καλύτερη εξυπηρέτηση των συνεργατών μας αλλά και ανάπτυξη των αγορών στις γειτονικές χώρες. Εκτός από τις 2 αυτές άμεσες ξένες επενδύσεις μέσω ίδρυσης θυγατρικών εταιριών , ο Όμιλος ACA Αποστολίδης εισέρχεται κάθε χρόνο στρατηγικά και σε 2-3 νέες αγορές στόχους. Χαρακτηριστικά παραδείγματα του φετινού έτους είναι η Πορτογαλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Σκανδιναβικές χώρες. Η εξωστρέφεια, είτε αυτή ερμηνεύεται εντός των ελληνικών συνόρων είτε εκτός, θεωρώ ότι είναι απαραίτητη για τη Σερραϊκή επιχείρηση καθώς το διαδίκτυο πλέον κυριαρχεί και προσφέρει τη δυνατότητα στο χρήστη να έχει πρόσβαση σε καταστήματα στην άλλη άκρη του πλανήτη.
Φυσικά στη κοινωνία μας και την αγορά των Σερρών δε παύει να υπάρχει η προσωπική επαφή και η καθημερινή σχέση αλλά καθώς ο ανταγωνισμός εντείνετε η κάθε επιχείρηση οφείλει να κάνει τη προσπάθειά της προκειμένου να επιβιώσει και να αναπτυχθεί.
Ποιά τα πλάνα της επιχείρησης για το εγγύς μέλλον; Τι προβλέπει ο σχεδιασμός σας;
Υπάρχει σχέδιο αναδιοργάνωσης της εμπορικής μας λειτουργίας καθώς η σημαντική ανάπτυξη που παρουσιάζει ετησίως ο Όμιλος ACA δημιούργησε διάφορα προβλήματα στο οργανωτικό μας κομμάτι. Επομένως πριν πραγματοποιήσουμε το όποιο επόμενό μας βήμα κρίνεται αναγκαίο να επανεξετάσουμε και να εκσυγχρονίσουμε τις εσωτερικές μας δομές και διαδικασίες προκειμένου να παρέχουμε στο πελάτη τη καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση.
Επιπλέον σκοπεύουμε να επενδύσουμε περισσότερο στην ανάπτυξη και παραγωγή των προϊόντων που παράγουμε στις εγκαταστάσεις μας και να προμηθευτούμε μηχανήματα τελευταίας γενιάς που θα μας δώσουν το συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του συνεχώς αυξανόμενου διεθνούς ανταγωνισμού.
Πόσο κοντά και πλάι σας έχετε τους Φορείς της τοπικής κοινωνίας στα λογής-λογής προβλήματα που σας ταλανίζουν ; Στέκονται αρωγοί Δήμος-Περιφέρεια-Πολιτεία;
Αυτούς τους δύσκολους καιρούς που έχει περάσει η χώρα μας οι φορείς της τοπικής κοινωνίας πρέπει να στέκονται πάντα πλάι στις Σερραϊκές επιχειρήσεις και ουσιαστικά να πορεύονται μαζί καθώς τα οφέλη είναι πάντα αμοιβαία.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι που οι φορείς μπορούν και πρέπει να στηρίξουν το Σερραϊκό επιχειρείν προκειμένου αυτό να επιβιώσει και να αναπτυχθεί, τοπικές εκθέσεις και μαζική συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, επιχειρηματικές αποστολές, ενημερώσεις για Ευρωπαϊκά προγράμματα και κονδύλια,
δωρεάν παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών ξεκινώντας από τη πιο μικρή επιχείρηση του νομού, στρατηγικές συνεργασίες και εκμετάλλευση των οικονομιών κλίμακος, ανταποδοτικά προγράμματα για αγορές στις επιχειρήσεις του τόπου μας κ.α.
Εφόσον οι τοπικοί φορείς επιθυμούν να εκσυγχρονίσουν αυτό το τόπο οφείλουν να αναδείξουν και να στηρίξουν τις ουκ ολίγες Σερραϊκές επιχειρήσεις που μάχονται σε καθημερινή βάση έναντι των γειτονικών χωρών με τη χαμηλότερη φορολογία και πάγια κόστη αντί να προτιμούν επιχειρήσεις εκτός νομού Σερρών για σημαντικά έργα και προμήθειες.
Ποιά η άποψή σας προς όλους εκείνους που υποστηρίζουν ότι υπάρχουν σερραϊκές επιχειρήσεις, οι οποίες μπορεί να τα πηγαίνουν περίφημα «εκτός Σερρών» αλλά την ίδια ώρα να μην έχουν «ισχυρό έρεισμα» στην κοινωνία της πόλης και του Νομού γενικότερα;
«Δυστυχώς» υπάρχουν επιχειρήσεις διαμάντια στο Νομό Σερρών από τις οποίες ελάχιστες είναι γνωστές στο καταναλωτικό κοινό καθώς τις πιο πολλές φορές προμηθεύουν και παρέχουν υπηρεσίες εκτός νομού λόγω της σχετικά μικρής δυναμικής που παρουσιάζει ο τόπος μας έναντι άλλων.
Πόσες φορές έχει τύχει στο καθένα μας να επισκέπτεται κάποια άλλη πόλη ή ακόμα και χώρα και να συναντά τυχαία ένα σερραϊκό προϊόν υψηλής ποιότητας ή να τυχαίνει σε συνομιλίες όπου κάποιος συνεργάζεται με μία Σερραϊκή επιχείρηση και λαμβάνει παροχές κορυφαίας ποιότητας;
Κι όμως αυτό το προϊόν ή η υπηρεσία δυστυχώς δε λαμβάνει την ίδια αναγνώριση στο τόπο από που προέρχεται και δημιουργήθηκε. Προσωπικά πιστεύω ότι λόγω της μεγάλης και μακροσκελούς κρίσης που βίωσε ο τόπος μας οι επιχειρήσεις στράφηκαν μαζικά σε άλλες αγορές προκειμένου να επιβιώσουν και να βρουν αγοραστικό κοινό για το προϊόν τους. Με συντονισμένες δράσεις και πάντα υπό την αρωγή των φορέων αυτή η κατάσταση μπορεί να ανατραπεί και να γνωρίσει ο καθένας μας όλες αυτές τις Σερραϊκές επιχειρήσεις που διαπρέπουν εκτός των συνόρων του νομού μας.
Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι η ανάπτυξη των Σερραϊκών επιχειρήσεων μεταφράζεται σε αύξηση της ρευστότητας στην αγορά, μείωση της ανεργίας και εν τέλει επιστροφή των ταλαντούχων νέων στο τόπο τους προκειμένου να γραφτεί μία νέα και μεγαλόπνοη σελίδα και πάλι στο Νομό των Σερρών.